Second Time Around - Political Animals 1x02


Po pilotowym odcinku „Political Animals” zastanawiałem się w jakim kierunku pójdzie ten serial. Liczyłem na wzrost tempa akcji i bardziej złożoną intrygę, tymczasem drugi epizod przebiegał równie spokojnie jak jego poprzednik. Myślałem, że miniserial składający się jedynie z sześciu odcinków powinien na tym etapie znacznie przyspieszyć, lecz tak się nie stało. 

Po sensie jestem jednak pozytywnie zaskoczony tym, że mimo powolnego tempa akcji historia rodziny Hammondów potrafi mnie zaciekawić i ogląda się ją z dużą przyjemnością. Tym razem dogłębniej poznaliśmy motywacje działań poszczególnych bohaterów. Zastosowane retrospekcje pokazały jak zdrady Buda wpłynęły na Elaine i dały jej siłę do samodzielnych politycznych poczynań. 

Ciekawie wypadły również sceny z udziałem Berg i Buda, którzy za namową Elaine udali się do Iranu, by negocjować uwolnienie amerykańskich dziennikarzy. Sposób w jaki były prezydent poradził sobie z uwolnieniem zakładników pokazał jego rozwinięte zdolności dyplomatyczne i spowodował, że zacząłem darzyć tę postać jeszcze większą sympatią. Ogromną klasę w odcinku pokazała także Susan, która nie zdradziła koledze po fachu tajników działań negocjacyjnych Buda. Podobała mi się również przedostatnia scena i tekst jej artykułu odnośnie Elaine, który pokazał jej zawodowy profesjonalizm i umiejętność przyznania się do zbyt pochopnego osądzenia pani Sekretarz. 


W odcinku mogliśmy także zaobserwować dalszy upadek T.J.’a , coraz bardziej zatracającego się w nałogu oraz ogromne wsparcie, na które może liczyć ze strony babci i brata. To właśnie postać Douga przyniosła tym razem zaskakujący cliffhanger, w ostatniej scenie wyjawiając dziennikarce polityczne plany matki. Jego decyzja zdziwiła mnie tym bardziej, gdyż w pilotowym odcinku odniosłem wrażenie, że jest w stanie poświęcić dobro rodziny w imię sukcesu. 

Mimo, iż drugi epizod „Political Animals” zupełnie nie pokrywał się z moimi oczekiwaniami, nastawionymi na skomplikowane intrygi, potrafił mnie zainteresować. Dlatego też twórcom i aktorom należy się uznanie za to, że potrafili stworzyć produkcję pełną wyrazistych bohaterów, których losy mimo braku zaskakujących zwrotów akcji, śledzę z wielką przyjemnością.

Niżej wrzucam zapowiedź następnego odcinka:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz