Muzycznie #1


Od pewnego czasu myślałem już o tym, by napisać o moich muzycznych doświadczeniach, które swój początek miały w serialach. Pewnie też macie tak, że oglądając jakiś serial lub film, usłyszycie fajny kawałek i szukacie informacji na temat tytułu i wykonawcy konkretnego utworu. Mnie bardzo często podczas serialowych seansów wpada w ucho jakiś fajny utwór, lecz nie zawsze chce mi się rozpoczynać muzyczne poszukiwania, jednak już gdy się ich podejmę, bardzo często długo korzystam z ich owoców i poznaję wartościowych wykonawców, do których często potem wracam.

Trochę o muzycznych przeżyciach związanych z serialem wspominałem już w poście dotyczącym "How to Make It in America", tutaj. Wiem, że nie jestem w stanie za jednym zamachem podzielić się z Wami wszystkimi muzycznymi odkryciami dokonanymi dzięki serialom, dlatego postanowiłem wystartować z nowym cyklem postów. Dziś wspomnę trochę o dwóch produkcjach Shondy Rhimes: "Chirurgach" i "Prywatnej Praktyce".

Pierwszemu z nich zawdzięczam dokładniejsze zapoznanie się z twórczością australijskiej artystki Butterfly Boucher, której utwór "Bitter Song" pojawił się w 16 odcinku trzeciego sezonu, kiedy to lekarze z Seattle Grace, próbowali uratować Meredtih po skoku do wody.


Od tego czasu bardzo często wracam do kompozycji Butterfly Boucher, a moim ulubionym utworem artystki jest znacznie bardziej optymistyczny kawałek: "Life is Short", który jak właśnie teraz zauważyłem na youtube, pojawił się w pilotowym odcinku "Grey's Anatomy" :)


"Prywatnej Praktyce" zawdzięczam z kolei odkrycie Alexa Cornisha, którego twórczość przekonała mnie do muzyki country - gatunku od którego zawsze stroniłem. Jego utwór "Shame" pojawił się w czwartym odcinku czwartej serii serialu, kiedy to załoga Seaside Wellness wspólnie postanowiła oddać córkę Della - Betsy do domu dziecka. Piosenka została moim zdaniem bardzo trafnie dobrana do tej sceny.


Od tego czasu bardzo często wracam do utworów Cornisha, jednak "Shame" wciąż pozostaje moim ulubionym kawałkiem artysty. Ostatnio mile zaskoczyłem się oglądając "The Big C", gdzie w ucho od razu wpadł mi inny kawałek Alexa - "Don't Hold Me Back".


A jakich wykonawców Wam udało się odkryć podczas oglądania seriali?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz