Muzycznie #2 - CSI: NY


Dziś chciałbym napisać trochę o "CSI: NY", który na mojej muzycznej liście seriali stoi dość wysoko i właśnie pod tym kątem zamierzam na niego spojrzeć.

Zacznę może od czołówki którą podobnie jak w pozostałych produkcjach spod znaku "CSI" wykonuje kapela The Who, jednak to właśnie utwór "Baba O'Riley" otwierający nowojorską odsłonę serii najszybciej wpadł mi w ucho i nadal, mimo upływu lat, potrafi swoimi dźwiękami sprawić mi sporą przyjemność.


Tutaj możecie posłuchać oryginalnych utworów The Who wykorzystanych w seriach Las Vegas i Miami.

Od "Kryminalnych Zagadek Nowego Jorku" zaczęła się moja bliższa przygoda z takimi artystami jak Franz Ferdinand, Bloc Party, Fol Chen czy w ostatnim czasie SBTRKT. Niżej wrzucam wykorzystane w serialu utwory, dzięki którym zacząłem zgłębiać twórczość wspomnianych wykonawców.


Franz Ferdinand "Do You Want To" (odcinek 2x08)



Bloc Party "Hunting for Witches" (odcinek 4x08)



Fol Chen "In Ruins" (odcinek 7x02)



SBTRKT "Trials of The Past" (odcinek 8x14)


W "CSI: NY" od czasu do czasu pojawiają się także artyści, którzy aktualnie wydają nowe single. Pamiętam, że w czasach "Loose" w serialu zagościła Nelly Furtado. W jednym z późniejszych odcinków wystąpił też Ne-Yo. Ja jednak bardziej cenię sobie słyszane w tle kawałki, pomagające mi odkryć nowych artystów, których twórczości wcześniej nie miałem okazji poznać.

Myślę, że w przypadku tego serialu jak i dwóch pozostałych tytułów spod znaku "CSI" czynnikiem ułatwiającym muzyczne poszukiwania jest kompozycja odcinków, w których zawsze znajdzie się miejsce na muzyczny przerywnik, towarzyszący z reguły analizie laboratoryjnej zgromadzonych dowodów. W większości seriali bowiem akcja toczy się nieprzerwanie co znacznie utrudnia koncentrację serwowanych przez twórców kawałków.

Na koniec wrzucam linki, które możecie uznać za przydatne:

TUNEFIND - strona z muzyką serialową, która naprawdę przydaje się w poszukiwaniu zasłyszanych utworów.

CSI: NY FAN WIKI - spora porcja muzyki z "Kryminalnych Zagadek Nowego Jorku".

KOPALNIA DŹWIĘKÓW - nowy, założony przeze mnie, profil muzyczny na Facebooku, który mam nadzieję wkrótce się rozkręci :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz